Thursday, September 22, 2011

~~PERMINTAAN TERAKHIR SEBELUM MENJADI ISTERI~~

Assalamualaikum smua...harini CM ingin kongsikan sesuatu yang buat CM tersentuh...baca lah..fahamilah...dan renungkanlah......perbualan antara 2 hati...

BAKAL ISTERI : Awak saya ada permintaan sebelum kita sah menjadi suami isteri esok boleh?
BAKAL SUAMI : Apa dia? ( tersenyum manis dan mengangguk)
BAKAL ISTERI : Tapi saya tak pasti awak akan setuju atau tidak?
BAKAL SUAMI : Cakap ajelah tak mengapa saya mendengarnya.
BAKAL ISTERI : Terima kasih kerana mendengar. Saya bukannya manusia sempurna. Saya hanya manusia biasa yang tak lepas daripada melakukan khilaf. Saya hanya manusia yang sedang berhijrah ke fasa baru.
BAKAL SUAMI : Setiap manusia tak lepas melakukan silap awak dan saya juga bukan manusia yang sempurna dah tak lepas daripada melakukan kesilapan. Alhamdulillah, awak sudah berhijrah ke fasa baru. Saya menerima seadanya awak.
BAKAL ISTERI : Saya mahu awak bimbing saya ke jalan yang benar. Agar saya selalu berada dilandasan yang benar dan dapat memperbaiki khilaf lalu saya.
BAKAL SUAMI : Insyallah aku bisa melakukannya.
BAKAL ISTERI : Saya mohon awak akan sentiasa menyayangi saya setulusnya. Menerima seadanya saya. Menerima apa pun kekurangan saya dan mengerti siapa diri saya ini.
BAKAL SUAMI : Insyallah. (Tersenyum lagi)
BAKAL ISTERI : Saya mohon awak memberikan kekuatan kepada saya, gagah berdiri seperti seperti dulu dan bangkit melupakan masa lalu.
BAKAL SUAMI : Saya selalu menyokong awak hingga nyawa diambil dari badan ini.
BAKAL ISTERI : Minta maaf kerana saya meminta semua ini tapi tidak pula saya meminta emas mahupun permata, cukuplah sekadar hidup yang senang dan selesa.
BAKAL SUAMI : Hmm (Masih melekapkan telinga ditelefon mendengar suara gadis yang akan sah menjadi isterinya esok)
BAKAL ISTERI : Tiada niat saya hendak memberatkan awak. Saya hanya mahu awak menjadi peneman saat suka dan duka, tawa dan tangis bersama. Sebagaimana saya mahu sentiasa berada disisi awak sebagai seorang isteri yang solehah.
BAKAL SUAMI : Awak akan mendengar saya, akan memujuk saya dan akan berada disisi saya kelak?.
BAKAL ISTERI : Ya, mungkin kita tak pernah bersua muka. Mungkin kita tak pernah bercinta tapi saya yakin awaklah yang Allah SWT takdirkan untuk bersama saya.
BAKAL SUAMI : Saya yakin awaklah pencuri rusuk kiri saya selama ini.
BAKAL ISTERI : Saya bukan seperti wanita idaman awak yang lain. Bertudung labuh, berpengatahuan luas dalam agama jadi maafkan saya jika kekurangan saya ini akan membebankan awak.
BAKAL SUAMI : Tugas seorang suami membimbing isterinya. Insyallah, walau awak bukannya bertudung labuh saya tetap akan menyayangi awak seadanya.
BAKAL ISTERI : Kelak nanti saya mahu bertudung labuh jua, saya mahu memakai purdah. Boleh?
BAKAL SUAMI : Alhamdulillah jika itu keinginan awak. Boleh saya tahu kenapa mahu berpurdah?
BAKAL ISTERI : Ini keinginan saya dari dahulu, cuma tak berpeluang melaksanakannya.ini bukan kerana terpaksa. Saya hanya mahu nanti wajah saya dilihat oleh awak. Dilihat oleh muhrim saya sahaja. Saya mahu menjaga aurat saya. Saya mahu menjaga diri saya dari sebarang fitnah dunia.
BAKAL SUAMI : Terima kasih. Insyallah, awak akan menjadi isteri yang baik dan saya akan berusaha menjadi yang terbaik untuk awak. Assalamualaikum. (Talian dimatikan. Tak biasa rasanya dia berbicara lama. Takut goyah iman didada mendengar suara bakal isterinya itu walaupun tiada lunak suara diberikan)
~~moga nanti CM punya suami  seperti yang diharapkan..Moga ALLAH pertemukan CM dengan dia~~

No comments:

Post a Comment